27.11.2021
În fiecare an, în primele luni ale anului, discutăm cu clienții noștri despre planurile lor financiare, dar și despre provocările din industria lor, previzibile sau mai puțin previzibile.
Anul acesta, mai mult decât oricând, managerii cu care am vorbit și-au exprimat îngrijorarea legată de dezvoltarea afacerii pe alte piețe decât cele curente. Până la apariția crizei globale de sănătate, un element critic al acestei dezvoltări îl reprezenta prezența fizică la expoziții și târguri internaționale de specialitate. În 2020 însă, târgurile au fost practic anulate din cauza restricțiilor de circulație și a celor privind organizarea de evenimente cu acces pentru publicul larg.
În 2021, târgurile și expozițiile de profil au fost influențate în continuare de lockdown-uri, iar puținele evenimente care au avut loc s-au desfășurat în condiții destul de restrictive atât pentru companii, cât și pentru public.
Pentru anul viitor însă, pe fondul identificării unor soluții globale mai eficiente în controlul pandemiei de coronavirus, managerii companiilor de import-export își reînnoiesc speranța găsirii unor noi oportunități de business prin intermediul relațiilor create în cadrul târgurilor și expozițiilor.
Articolul de față își propune să facă un sumar al avantajelor și dezavantajelor participării unei companii la evenimente internaționale, să analizeze costurile aferente și să ofere câteva repere europene și naționale managerilor care se pregătesc încă de acum pentru anul expozițional 2022.
Companiile de import-export care doresc să se dezvolte și să intre pe piețele internaționale au la dispoziție mai multe modalități de găsire a unor parteneri de încredere, iar târgurile de profil reprezintă una dintre cele mai eficiente opțiuni. La baza deciziei de participare la un târg sau la o expoziție internațională pot sta mai multe argumente:
Orice companie are de câștigat de pe urma participării la târgurile de specialitate, atât timp cât respectă un set de reguli strategice:
Dacă vă aflați la prima dumneavoastră experiență în cadrul unui eveniment internațional este bine să puneți în balanță atât aspectele pozitive, cât și pe cele mai puțin pozitive ale unui astfel de demers.
Costurile de participare la un târg de import-export reprezintă una dintre preocupările cheie ale companiilor, mai ales pentru afacerile mici sau mijlocii. O estimare exactă a costurilor este dificilă pentru că ele depind în general de tipul expoziției sau al târgului, de mărimea standului, amplasare și de mulți alți factori. Însă, iată ce elemente trebuie să luați în considerare dacă vreți să participați la un târg de specialitate și vreți să realizați o estimare de costuri înainte de a lua decizia finală:
Orice participare la târg trebuie pregătită în cel mai mic detaliu, din timp, întrucât organizarea contribuie într-un mod semnificativ la succesul participării. De la designul standului și alegerea persoanelor care vor reprezenta compania la târg până la costurile asociate, totul trebuie să fie pus la punct cu mult înainte de începerea târgului.
Contextul pandemic impune, încă, o serie de precauții și respectarea unor norme de securitate. Dacă vă pregătiți să fiți prezent cu compania dumneavoastră la un târg de specialitate, obțineți toate informațiile legate de accesul în spațiul expozițional, atât pentru dumneavoastră, cât și pentru potențialii clienți și includeți aceste informații în orice materiale de promovare a prezenței la târg.
Și pentru că vorbim despre evenimente internaționale, de cele mai multe ori veți fi nevoiți să faceți calcule și tranzacții în moneda țării în care este organizat evenimentul. De regulă, taxele de participare sau de organizare a unui stand sunt anunțate cu câteva luni înaintea evenimentului, ceea ce vă oferă ocazia să vă asigurați cel mai bun curs valutar pentru tranzacțiile aferente participării la eveniment.
Dacă v-ați propus ca în viitorul apropiat să participați la un târg european, alegeți cu atenție evenimentul. Înainte de a contacta organizatorul și de a vă exprima intenția de participare, răspundeți-vă la următoarele întrebări:
Veți vedea cât de importante sunt aceste întrebări în momentul în care veți consulta lista cu târguri și evenimente organizate în perioada următoare în Europa. În lipsa acestor răspunsuri, decizia va fi destul de dificilă. Spre exemplu, în anul 2022, vor avea loc aproximativ 5.000 de târguri, cele mai multe în perioada septembrie-noiembrie 2022. Calendarul complet al tuturor târgurilor organizate în UE poate fi accesat aici.
Să nu uităm faptul că participarea la târguri internaționale în afara României presupune costuri destul de ridicate. Companiile de dimensiuni mici sau medii care nu au un buget atât de mare pentru astfel de evenimente se pot orienta către târgurile și expozițiile internaționale organizate în România.
În anul 2022 sunt deja stabilite următoarele evenimente pe teritoriul românesc:
Aici veți găsi calendarul complet al tuturor evenimentelor planificate pentru anul viitor și informații utile care vă vor ajuta să vă dați seama ce târg vă aduce cea mai mare vizibilitate și cele mai mari avantaje.
Toate informațiile prezentate în articolul de astăzi vă oferă o nouă perspectivă asupra participării la târgurile internaționale și vă ajută să vă organizați mult mai bine pentru evenimentele din anul 2022. Iar dacă vă preocupă costurile, nu ezitați să contactați un reprezentant AKCENTA pentru a afla cum puteți să eficientizați la maximum bugetul alocat participării la un eveniment, tranzacționând inteligent și în avantajul companiei dumneavoastră.